woensdag 22 december 2010

Herstel ook jouw Gezondheid met Gouden Tips

Gastblog door nicky keldan

Herstel ook jouw Gezondheid met Gouden Tips

Als 23 jarige recent gescheiden kreeg ik bolumia, ik had al een dochterje van 3 jaar, Danielle. Ik heb zo’n 12 jaar met deze nare eetgewoonte gestoeid en mezelf er ook weer vanaf geholpen. In die tijd bestond er immers niet eens een naam voor, laat staan een therapie, maar gedane zaken nemen geen keer. Door het nare vele overgeven zijn mijn botten spieren en gewrichten aan vocht en kalk onttrokken en uiteraard komt er een dag dat je niet of amper meer iets kunt doen zonder pijn. Na 3 stenose operatie’s en een nieuwe heup plus de belofte mijn levenlang in een rolstoel te moeten slijten, dacht ik, nu kan ik twee dingen doen, 1 accepteren in mijn “lot” of er weer uitkomen, letterlijk en figuurlijk. Ik ben rond gaan lezen en heb mijn levensstijl zodanig veranderd, om een lang verhaal kort te maken, zodat ik geen rolstoel of andere hulpmiddelen meer nodig heb. Maar ik weet dat er heel veel mensen zijn met dezelfde of ongeveer dezelfde problemen, je hoeft daar geen bolumia voor gehad te hebben. Dus wilde ik mijn verhaal door het schrijven van een e- book met andere delen. Als ik het kan, kun jij het ook!
Wist je dit trouwens al:
Hier zie je de gemiddelde leeftijd van je lichaamscellen, volgens een recent onderzoek:
  • Maagwand                     5 dagen
  • Smaakpapillen             10 dagen
  • Huidoppervlak               2 weken
  • Wimpers                         2 maanden
  • Rode bloedcellen          4 maanden
  • Beenderen                      10 jaar
  • Lever                                 300- 500 dagen
  • Ribspieren                        15,1 jaar
  • Maag                                 15,9 jaar
  • Kleine hersenen               2,9 jaar jonger dan dat jij bent
  • Ooglens                             ouder dan dat je bent
Dus: weg met alles wat herstel remt, want dat hebben we zelf in de hand.
Roken en overmatig alcohol gebruik werken herstel tegen. Het goede nieuws is dat steeds meer onderzoekers bewijzen dat ons lichaam zich gaat herstellen zodra we deze gewoontes opgeven.
Chronische angst, stress of bezorgdheid, het gevoel thuis of in relaties de controle te hebben verloren. Allemaal slecht voor onze gezondheid. In dit boek leer ik je hoe je ermee om kunt gaan met een kleine verandering in je levensstijl, waar je echt plezier in gaat krijgen, want dat is nu net zo belangrijk.
Plezier en afleiding maken, maar je moet er zelf voor zorgen dat je in goede gezondheid verkeert en dat is waar ik je bij kan helpen.
Hoe eerder je begint hoe beter natuurlijk, je kunt na het lezen van mijn boek zelf een expert zijn en het overdragen aan anderen.
Mijn e- book is dus klaar en staat op de website als www.slimmegezondheidstips.nl . Ik hoop dat er heel veel mensen net zoveel aan hebben als ik
Nicky Keldan
Bron: http://artikelplaats.nl/gezondheid/overig-gezondheid/herstel-ook-jouw-gezondheid-met-gouden-tips/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten